Lapptäcket...

...färdigt! :)

Aningens jobbigt att göra, men jag Älskar det!



Sydde zickzack på baksidan för att "pressa" ner flikarna. ( allt för att slippa stryka... ;)  )
Blev även snygg effekt på framsidan.



Upponer på fleecen, valde en ljusblå.



Hade lite mer av rostyget så använde det runtom.
Kommer inte ihåg var det kommer ifrån, men alla dom andra rutorna
är från Tilda-stuvar.
Fleece från Stoff o Stil.



Supermysigt blev det. :)
Ca: 200x140

Och bäst av allt...
jag klarade det!!  :)



Kommentarer
Postat av: Jennie

Jättefint! Du är så duktig Linda!!!

2011-06-04 @ 05:03:03
Postat av: Carina

Fint och välgjort!

2011-06-06 @ 21:50:44
Postat av: Frederica

Jätte fint, och sött :)

Gillar ditt val av tyger.

Mysigt med fleece, du kommer inte ångra dej i vinter ;P

Den ser för övrigt ut att ligga på en fin vit möbel ;)



Du, jag kan inte riktigt klura ut vad jag ska ha spetsen till. Skulle vilja sy fina kuddfodral med spets på, men jag tror faktiskt inte det skulle bli av..tycker allt med nål och tråd är svårt :P



Däremot (nu är jag säker jobbig, förlåt) så skulle du jätte gärna få virka några chokladbollar åt min son :) Han ber mig baka det nästan varje dag, och de tar slut lika fort! Skulle vara kul att ha några som finns kvar ;) Och nu när han fått ett "kök" vore det perfekt! Va säger du? :)



Om du vill, så får du gärna maila ([email protected]) och skriva hur många du orkar göra, pris med frakt och kontonr. Eller adress om du hellre vill få pengarna med posten.



Hoppas du har en fin helg!! Och slipper regn och åska. Fast med ditt nya lapptäcke att krypa ner under kanske det vore okey med lite regn ändå :)

2011-06-11 @ 23:58:03
URL: http://ljuvligtvitt.blogg.se/
Postat av: pysseliten

så fint :) Härliga färger .

2011-06-19 @ 09:46:14
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Monkan

Åhhhh så vansinnigt fint!!! Och sicksaken, både fiffig och snygg. Kan tänka mig att det var ett tufft jobb, men oj vad det måste vara värt det när det blir så fint! Jag har funderat fler gånger på att göra ett lapptäcke, eller överkast, men jag har svårt att hitta tyger som funkar ihop - för jag har liksom inte "blicken" för att få till det med färger och mönster.



Och vilket fint hjärta du virkat, i filetvirkning, ja så heter det :) Jag tycker det ser jättebra ute med fyra stolpar i varje ruta, det är nog den enda varianten jag har gjort, så att varje liten ruta blir som en liten kvadrat, med tre stolpar blir ju rutorna mer avlånga. Men om "fyrkantsform" betyder att du vill att varje hjärta ska bli en kvadratisk ruta så kanske det kan vara ett sätt, fast det blir ju en mycket mindre ruta än nu. Jag virkade mycket förr och en hel del i filetvirkning, det går verkligen att göra på så många olika sätt. Blir lite sugen igen nu när jag ser ditt fina hjärta. Eller om jag ska ge mig ut på jakt efter tyg :) jag har ju sneglat många gånger de senaste veckorna på mitt trista överkast och funderat på att göra nåt "lappigt".

2011-07-18 @ 00:13:21
URL: http://pysslaosyssla.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0