Skål av rörpärlor

Hittade den här idéen på pandurobloggen och ville ju självklart testa.
Först fick jag sortera ut färgerna jag ville använda eftersom vi bara hade
en "blandburk". Lite pilligt men ändå rätt rofyllt faktiskt.



Rensade ut alla svarta, vita, gråa och lila pärlor.



Som "form" använde jag lillans små leksaksskålar från Ikea.
Oljade in dom så pärlorna fäste bättre och började sen placera ut dom.

Ett tips är att använda en pincett när man börjar komma ut på kanterna.



Hade grått i botten, vitt på sidorna och sen en svart kant längst upp.
Tog inte ända upp på kanten heller.



Färdig för ugnen.
Skulle vara 200 grader i 10-12 minuter,
men när jag kollade efter 8 minuter så såg den ut såhär...



Inte riktigt så det skulle se ut... :p



Nästa blev lila (ser blå ut?) och svart kant.
Lämnade mer utrymme på dennas kant för att undvika det som hände med den andra.



Hade denna kortare tid och vaktade den men blev ändå väldigt hopsmält.



Rätt effektfulla ändå. :)




Inspirationen hittade jag här.




~{LM}~


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej och tack för din hälsning! Kul att du gillade idén med att måla glas och ha dem som ljusstakar :)

Din idé med skål av pärlor är absolut något jag ska testa någon dag!! Det blev superfint :)Tack för tipset

2011-05-08 @ 17:54:38
URL: http://myownhome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0